در حال بارگزاری ...

ورق استیل یا ورق استنلس استیل به ورق های ضد زنگ گفته می شود که در برابر زنگ زدگی مقاوم می باشند ، این نوع از ورق ها در آلیاژهای مختلفی مثل : ورق استیل 430 ، ورق استیل 304 در بازار عرضه می شوند و بنابر خاصیت و کاربرد ورق استیل در آن صنف مصرف می شود.

عمده صنوفی که از ورق استیل استفاده می کنند و ورق استیل برای آنها کاربردهای مختلف دارد را می توان از صنوف صنایع ساختمانی ، آسانسور ، ظروف غذایی ، لوستر سازان ، سازندگان لوازم آشپزخانه ، سازندگان لوازم بیمارستانی و اتاق عمل ، سازندگان لوازم دکوراتیو نام برد.

با عضویت در سایت شرکت استیل سبحان می توانید از قیمت های ورق استیل و آشنا سازی ما با خود در جهت قیمت بازار بهره ببرید. ورق استیل را عموما به صورت تک ورق ، پالتی و رولی در بازار عرضه می کنند که بنا به کاربرد ورق استیل در ان کار تعداد استفاده فرق می کند به عنوان مثال لوستر سازان نیاز به تعداد بالا و پالتی دارند ، در این حرفه به صورت تعداد ورق ها برش می خوردند و بر روی آنها طرح می خورد ، در مواردی که کار محدود باشد فروش بصورت ورقی می باشد مثلا در کار دکور که استفاده از ورق استیل محدود می باشد نیازی به استفاده از پالتی نمی باشد و بنابر مساحت کاری که می بایست ورق کار شود ورق تهیه می شود و کار نصب انجام می شود.

ورق استیل را کجا تولید می کنند؟ بیشتر ورق استیل موجود در بازار وارداتی می باشد که از کشورهایی مثل چین و تایوان وارد می شوند که به آنها ورق استیل فابریک می گویند و برای فروش عرضه می شوند ، در ایران نیز فولاد مبارکه اصفهان دست به تولید ورق استیل زده که کیفت خوبی دارد.

چرا ورق استیل 304 ؟

ورق استیل 304 جزو ورق های استیل نگیر محسوب می شود یعنی بوسیله آهن ربا نمی توان آنرا جذب کرد علت این اتفاق بخاطر داشتن کروم در آلیاژ این گونه ورق ها می باشد .

این ورق جزو ورق های سری 300 محسوب می شود که ورق های استنلس stanless معروف می باشند به طور کلی ورق های استیل پایه آهن می باشند و  در کنار آن عناصری مثل: سلنیوم ، آلمینیوم ، مس ، نیکل ، سلیس ، مولیبدوم ، منگنز ، گوگرد ، فسفر ، گوگرد ، کربن  و … در آن بکار می رود که جمعا حدود 1% می شود در حالی که کروم بکار رفته در ورق استیل بیشتر از 9% می باشد ، کروم بکار رفته با ایجاد یک لایه نازک و بی رنگ از اکسید کروم از اکسید شدن آهن و از بین رفتن آن جلو گیری می کند.

از ورق استیل می توان در جاهایی که زنگ زدگی آهن بالاست مثل فضاهای باز و یا استخر ها استفاده کرد کرومی در ساخت آن استفاده شده است خاصیت آهن ربایی نداشته و از راه های شناخت این نوع ورق محسوب می شود ، استفاده از کربن در ساختار آهن یکی از موارد لازم می باشد ولی هر چقدر درصد ترکیب این عنصر بیشتر باشد شکل پذیری آهن بدست آمده کمتر می شود و زنگ زدگی را افزایش می دهد.

کاربردهای ورق استیل 304: از این نوع ورق بیشترین استفاده را در صنایع مخزن سازی برای تولید مخازن در ابعاد مختلف دارا می باشد از دیگر صنایع می توان به تولید دستگاه های تولیدی در بخش صنایع غذایی ، در صنعت ساختمان کارهای دکوراتیو مثل ویترین و باکس های استیل ، دیوار پوش و کفپوش  اشاره کرد که این نوع از ورق فولادی بنابر استفاده کاربرد دارد.

شرکت استیل سبحان در زمینه واردات ورق استیل فابریک رنگی فعالیت می کند کهم آلیاژ 201 و 304 و 430 ورق ها را به صورت پالت و تکی عرضه می نمایید.

برای اطلاع از قیمت های ورق استیل می توانیید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

یک دیدگاه برای “کاربرد ورق استیل”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...