در حال بارگزاری ...
استیل آلیاژی از فولاد است که از ترکیب فلزات مختلفی همچون آهن و کروم و نیکل تولید میشود که خاصیت های بی نظیری دارد! این آلیاژ که دارای مقاومت زیادی میباشد حاوی درصدی از کروم میباشد که این موضوع سبب ضد زنگ بودن این آلیاژ می گردد. ما در این مقاله قصد داریم راجع به کاربرد ها و خواص استیل صحبت کنیم. با گام استیل همراه شوید.

خواص استیل

استیل ها بدلیل شکل گرفتن یک لایه غیر فعال بر روی سطحشان که به شدت به ماده زیرین پیوند خورده است و از تماس بیشتر با محیط اطراف جلوگیری میکند. بجهت اینکه این خاصیت بطور پایدار در استیل اتفاق بیوفتد نیاز به ترکیب درصدی کروم با فولاد میباشد.

 با ترکیب حداقل 10.5 درصد از ماده کروم حتی در صورتیکه خراشی بر روی سطح آن ایجاد شود و این لایه از بین برود میتواند خودش را ترمیم کند و اگر درصد به درستی برای محیط مدنظر انتخاب شده باشد این لایه غیر فعال دوباره شکل میگیرد. در غیر اینصورت شکست رخ داده و استیل خاصیت ضد زنگی خود را از دست میدهد.

فولادهای زنگ‌نزن به خاطر مقاومت در برابر خوردگی خود بسیار مورد توجه هستند که این خاصیت با افزایش میزان کروم افزایش می‌یابد. افزودن عنصر مولیبدن باعث افزایش مقاومت به خوردگی فولادهای زنگ‌نزن در مقابل اسیدهای کاهنده و در برابر خوردگی در محلول‌های کلرایدی می‌شود. به همین دلیل، انواع مختلفی از فولاد زنگ‌نزن با میزان مختلف کروم و مولیبدن برای مطابقت با محیطی که آلیاژ باید تحمل کند وجود دارد. 

مقاومت فولاد زنگ‌نزن به خوردگی و زنگ زدگی، نیاز به نگهداری کم و درخشش بالا، استیل را تبدیل به یک ماده ایدئال برای بسیاری از کاربردها که در آن هم نیاز به استحکام بالا و هم نیاز به مقاومت به خوردگی بالا است کرده‌است.

یک دیدگاه برای “همه چیز درباره استیل”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...